17 - 20 oktober: Uyuni

21 oktober 2017 - San Pedro De Atacama, Chili

Met de bus naar Potosi (waarbij we lang vast staan ivm een protest) en in Potosi regen en nog eens regen. Korte wandeling door de stad om hapje te eten, meer niet gezien. Dan gelijk door met de bus naar Uyuni. Een vriendelijk dorp van waar de 3-daagse tocht met 4WD over Salar de Uyuni start met als eindpunt San Pedro de Atacama. Land nr 8 alweer 😁

We vertrekken einde van de ochtend met een groep van 15 personen verdeeld in 3 wagens. Een leuke groep van alle leeftijden bestaande uit Nederlanders, Belgen, Engelsen, Brazilianen, Colombianen en Canadees.

Uyuni is een gebied in Bolivia dat uit hele verschillende landschappen bestaat en Salar de Uyuni (zoutvlakte) de bekendste is. Het gebied is iets meer dan 10.000m2 groot en bestaat uit bergen, meren, zoutvlaktes, woestijn..en dat alles op een hoogte van 3.000 tot 6.000 mtr hoog. Erg indrukwekkend en bijzonder mooi!

We zien een ‘graveyard’ van treinen (vervoerden ooit het zilver over het spoor van Potosi), lamas/picunas, lunchen op de zoutvlakte (en maken leuke perspectief foto’s), we zien eilanden met enorme cactussen en rif (was ooit verbonden aan titicaca maar nu opgedroogd), grotten en een fantastische sunset. We slapen aan het einde van de 1ste dag in een hotel van zout op 3.700 mtr hoogte.

Dag 2 zitten we vroeg in de auto om de hele weer met de 4WD op pad te gaan en al het moois te bekijken. Quinoa productie, stoppen bij het spoor (naar San Pedro ivm zilver productie), uitzicht op vulkanen, zien honderden/duizenden flamingo’s, red Lake (Laguna Colorada) en geisers. We slapen vlakbij de geisers en duiken ‘s avonds met een klein clubje de hotspring in...erg genieten. Des te meer omdat het op die hoogte (4.300 mtr) enorm koud is. Onder het genot van een drankje genieten we van de ontelbare sterren!!

Dag 3 weer vroeg eruit en stoppen we weer een paar keer bij een groen meer en rotsblokken (die lukraak in de woestijn lijken neergelegd). Hierna splitsen we de groep op omdat een gedeelte naar Chili doorgaat en een gedeelte terug naar Uyuni.

Wat een enorme mooie natuur heeft Bolivia en wat een ongelooflijk mooi, leuk en bijzonder land om te reizen. Zeker een aanrader!! 😍

Aangekomen in San Pedro de Atacama te Chili!!

1. Karin:
    22 oktober 2017
    Weer prachtige foto's San!!
  2. Yvette:
    22 oktober 2017
    Wat een mooie foto’s Sandra!
    Klinkt als een erg leuke trip!
  3. Geeke:
    22 oktober 2017
    Fotogeniek gebied! Dat ritje over die zoutvlakte staat trouwens ook nog op onze to-do list.
  4. Herman:
    Erg indrukwekkend! Mooi