25 - 27 oktober: Valparaíso

28 oktober 2017 - Valparaíso, Chili

Op tijd richting de Aeropuerto in Santiago om Margot op te halen. Na 4 maanden alleen op pad te zijn geweest (al is alleen nooit alleen 😉) kijk ik er naar uit om een bekend gezicht te zien en bij te kletsen.

Na een kopje verse koffie gaan we gelijk door met de bus richting Valparaíso. De grootste havenstad van Chili die op meerdere steile hellingen gebouwd is die uitkomen in de Grote Oceaan. In de binnenstad veel erfgoed uit de 19e eeuw die ook op de werelderfgoed lijst UNESCO staan.

Een heerlijke middag & avond bijkletsen met Gootie onder het genot van de nodige cocktails, wijntjes en tapas in de zon en met een fantastisch uitzicht over Valparaíso. Een mooie start ☺️!

Dag daarna een walking tour om de stad te leren kennen en een heerlijke lunch in de zon. Laatste dag in Valparaíso een wandeling de bergen en daarna met de bus richting Viña del Mar en Concón om onszelf te trakteren op een heerlijke lunch met de bijzonder fraai uitzicht op de grote oceaan. Een regio waar mensen uit de grote stad komen naar hun buitenverblijf (denken wij dan 😉, te oordelen aan de aantallen appartementen en zeilboten).

‘s Avonds de nachtbus naar La Serena waar we vanochtend om 5.30 uur zijn aangekomen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl