28 - 1 oktober: Cusco & Rainbow Mountain

1 oktober 2017 - Cusco, Peru

Cusco, een vriendelijke stad op 3400 meter hoogte. Even wennen dus weer aan de hoogte. Gelukkig niet heel veel last van de hoogte, af en toe beetje hoofdpijn maar dat is prima te verhelpen met een paracetamolletje, slaap minder goed maar dat heeft met de zuurstof te maken. En natuurlijk redelijk snel buiten adem bij een beetje extra inspanning, hoort erbij.

Plannen maken maar weer, zooooo veel te zien hier in de omgeving. Een bezoek aan Sacsayhuamán Inca ruïnes is mooi en indrukwekkend. De gids weet veel over de geschiedenis te vertellen.

Rainbow Mountain trek (1 dag) naar 5200 meter. Om 3 uur ‘s ochtends vertrek...oefff...ben er bijna aan gewend 😉 Een hele lange en zware dag met een klim van 4500 mtr naar 5200 mtr over een lengte van 5k. Heb het er prima vanaf gebracht, al zeg ik het zelf (**klopje op mijn schouders**). Gewoon slow & steady zoals ze dat hier noemen, stapje voor stapje! Voor jullie info..de gidsen hebben extra zuurstof bij zich en lopen langs alle hikers met vragen als ‘you okay’?, ‘need to throw up?’, ‘headache?’ etc etc. Een gedeelte van de hikers neemt beneden al een paard, maar dat kan ook nog onderweg. Onderweg kom je dan ook de nodige bleke gezichtjes tegen.. het wordt afgeraden voor mensen met hartproblemen. Dit alles heeft natuurlijk puur met hoogte te maken en hoe je daarop reageert, heeft weinig met conditie te maken... Maarrrrr als je dan boven komt is het uitzicht echt onbetaalbaar 😍. De tocht naar beneden is al net zo mooi, daar had ik op de heenweg weinig van meegekregen 😉. De rest van de dag wel echt volledig gesloopt dus bij terugkomst om 18.30 een welverdiend biertje en vroeg naar bed.

Een heerlijke lazy Sunday in Cusco!! Uitslapen, uitgebreid genoten van een laat ontbijt, slenteren door de stad en wat inkopen doen voor de 2-daagse naar Machu Pichu van morgen. 1 van de 7 wereldwonderen...ik ben benieuwd of het net zo mooi gaat zijn als de verhalen en wat ik tot nu toe heb gezien. Word een beetje verwend denk ik! 😉

1. Detty:
    2 oktober 2017
    Zo he, dat is ECHT hoog! Prachtige ervaringen weer!
    X
  2. Herman:
    3 oktober 2017
    Heb toch spijt dat ik destijds te lui was om t lopen en alles met trein en bus heb gedaan haha. Respect San!