30 - 31 augustus: Cartagena

1 september 2017 - Cartagena, Colombia

Dat zijn de betere prijzen! Na een dure maand in Costa Gringo (lokale bijnaam voor Costa Rica haha) en Panama tijd voor goedkopere tijden ;-) Biertje $1 en maaltijd $5-10.. waarbij Cartagena duur is in vergelijking met de rest van het land. Heb ondertussen mijn plannen uitgestippeld en zin om op pad te gaan!

Ik had zelf in mijn hoofd dat Cartagena een kleine stad zou zijn...waarom weet ik ook niet. Wlijk omdat ik had gelezen over koloniale stijl en daar aannames in heb gedaan hahaha.  In ieder geval, er wonen dus 1 mln mensen in Cartagena. Cartagena doet vriendelijk aan, voel mij veilig als ik over straat loop en iedereen is aardig.. Valt ook op dat echt bijna niemand hier Engels spreekt dus kan ik weer flink oefenen! Cartagena (en Colombia) heeft een enorm interessante geschiedenis dus veel rondgewandeld en ook musea bezocht. Echt moeite waard!! Zat zelf in het oude gedeelte, erg leuk. 'S Avonds muziek op straat, coole sfeer. Besloten niet richting zee/strand te gaan (ligt aan Caribische zee) omdat ik daar net vandaan kom en morgen ook richting Tayrona National Park ga wat ook weer aan de kust ligt..

Heel warm hier, 35 graden en door luchtvochtigheid gevoelstemperatuur 47 oeffff. Dacht dat ik ondertussen wel iets gewend was maar het is F*$£KING heet!!

Beetje geshopt, T-shirts slijten hier snel. Slecht wassen door hostels en veel dragen is geen goede combi. Mijzelf een paar mooie Colombiaanse oorbelletjes cadeau gedaan! Die vind jij ook leuk Kaat!! ;-) Heb vanuit elk land iets kleins meegenomen waarbij ik nog een hele belangrijke moet scoren en dat is een mooie hammock voor onder mijn balkon HA. Hoop die in Colombia te vinden..lijkt mij geniaal!!

Nog even afgesproken met de Panama-Colombia zeilclub voor een drankje en dan morgen door naar Tayrona!!! Time flies when you are having fun :)

Foto's volgen later..dramatisch internet hier.

1. Ingrid Cremers Henquet:
    3 september 2017
    Genieten maar , wat een reis. Groetjes Ingrid
  2. Herman:
    4 september 2017
    Klinkt weer fantastisch San, erg leuk om te lezen en zo te volgen. Narco's 3 net begonnen op Netflix, dus hier ook vol in Colombiaanse sferen haha.
    Geniet en spreek je snel!
    X, Herman
  3. Sannie's Journey:
    4 september 2017
    @Herman, zag ik al en ben aN t downloaden..als ik internet heb. Verwacht over weekje in Medellin te zitten.. natuurlijk de escobar tour doen, dat snap je wel ;-)
  4. Rianne:
    4 september 2017
    Leuk om weer vanuit een nieuw land je verhalen en ervaringen te lezen! Ben benieuwd hoe je Colombia reis verder verloopt, enjoy!
  5. Gert:
    5 september 2017
    Pffff wat heet. Lijkt Tukmenistan wel waar we gisteren 39 graden hadden.