30 - 3 december: Bariloche

4 december 2017 - San Antonio Oeste, Argentinië

Een relaxt stadje aan het Nahuel Huapi meer in het merengebied van Argentinië. Het is toeristisch en schijnbaar geliefd bij de elitefamilies uit de regio.

Ik bezoek het gebied Llao Llao voor een hike langs een aantal mooie plaatsen en uitkijkpunten aan het Parque Nahuel Huapi. Einden dag toch weer 19k gewandeld.. raak er ondertussen aan gewend 😁. Kom trouwens erg veel politie en leger met veel bombarie en hele rataplan tegen onderweg... Later kom ik erachter dat de G20 in Bariloche plaats vindt.

Verder ook een heerlijk stadje om weinig te doen, rond te slenteren en te relaxen. Daar heb ik dan ook heerlijk aan toe gegeven!

En toen dacht ik dat t klaar was maarrrrrr ik ging met de trein 😁

Met met de trein, jaaaa..die hebben ze hier schijnbaar, de Tren Patagónico door een stuk van Patagonia. Een van de weinige treinen in zuid-Amerika! En een vorm van reizen die ik tot nu niet heb gehad, dus maar proberen!
Hele dorp loopt uit als de trein aankomt.. is een heel spektakel hier, hij gaat ook maar 1x per week. Heb een camarotte geboekt, met een bedje en deel deze met een Argentijnse dame die door haar hele familie uitgezwaaid wordt. Het is een hele ouderwetse kleine trein en de hele staff van het station helpt mee als de trein aan komt rijden...dat iedereen maar echt achter die gele streep blijft 😉. De meneer van het restaurantje staat met de rode vlag al klaar om ons uit te zwaaien 🤗 en al toeterend (klinkt als een stoomtrein) rijden we weg 😁.
De trein schijnt trouwens erg onbetrouwbaar te zijn qua tijden, benieuwd hoe laat ik aan kom (-dus 2,5 uur later dan gepland-). In NL hebben we het over minuutjes vertraging en quota, hier is het eerder uren of een dag 😂 en is het vooral leuk om mee te maken. 15 uur treinen door de prairie en daarin diner, slapen en ontbijten.

Bij de eerste stop staan we al 2 uur stil, er ligt schijnbaar water/modder op de rails..en dat duurt even. Tijdens het diner zie ik dat de tijd echt heeft stilgestaan, alsof ik in een timelapse 40 jaar ben teruggegaan 😂 Is trouwens de eerste keer dat ik t echt jammer vond dat ik alleen was, in je eentje ga je niet heel hard lachen..das een beetje raar 😣 maar was een mooie slapstick.

Zit aan tafel met een Familie uit Bariloche die op vakantie gaan en hebben een leuk gesprek. Daarna richting camarotte om al schuddend proberen te slapen. Al met al hele ervaring, weinig toeristen/veel locals, en erg leuk, maar zou het niet nog een keer doen. De bus is toch echt sneller en comfortabeler 😁.

In San Antonio t busje en paar uur later in Puerto Madryn.

1. Annette:
    6 december 2017
    Wat maak je toch te gekke dingen mee!! En prachtige foto's!!