31 juli: Van Nica naar Costa Rica

31 juli 2017 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Laatste avond op Ometepe erg veel last van de warmte, zo erg dat ik zelfs bij het eten te flauw wordt, bijna onderuit ga en het restaurant zelfs flink moet poetsen. Niet best dus :( te veel zweten en te weinig drinken. En dan is het nu winter!! Oeff

Na het ontbijt gaat het gelukkig iets beter dus vertrek toch maar richting Costa Rica met een hele dag reizen voor de boeg. Om 10 uur de Ferry, toen taxi naar bus station in Rivas. Duurde nog 1,5 uur voordat de bus naar Peñas Blancas (Frontera) zou vertrekken dus besloten een 'taxi coorperativo' (of zoiets) te nemen voor $ 5 (een gedeelde taxi met 3 locals en een oude Nicaraguaan als chauffeur). Heel druk bij de grens met ronselaars voor wisselen, bussen, taxi's etc. Eerst in de rij bij exit Nicaragua. Dan een heel stuk lopen naar de grens met Costa Rica. Gelukkig kreeg ik gelijk een visum voor 90 dagen zonder dat ik een bewijs hoefde te laten zien (heb een heel eerlijk hoofd waarschijnlijk ;-)). De bus naar Liberia, een bus naar Aguas Claras. En vanuit daar opgehaald door een lief ouder stel (de eigenaars van de logde) om naar de 'middle of nowhere' gebracht te worden. Touchdown in Costa Rica!! Om 19 uur in de lodge waar heerlijke maaltijd klaar staat, blij dat ik hier ben.  Ben de enige hier op dit moment en heb mijn eigen bungelowtje. Morgen maar eens met daglicht bekijken!

Grappig om te merken dat je gelijk andere type mensen ziet..veel stadser allemaal. En op dit moment gelukkig veel koeler dus hopelijk heeeel fijn slapen.

Verblijf eerste nachten in Costa Rica bij Rincon de la Vieja. Een natuurpark in t noorden. Morgen meer foto's, tis hier nl al om 18.30 hartstikke donker.

1. Danielle:
    1 augustus 2017
    Hej San, nu pas tijd om al je avonturen te lezen (ben weer op kantoor, waar ik helemaal alleen zit tijdens de Zweedse zomer ;-). mooie avonturen beleef je, zorg goed voor jezelf (drinken dus !!) en geniet van de mooie natuur de komende dagen, liefs, Daan
  2. Hanneke:
    1 augustus 2017
    En hoe bevalt Costa Rica bij daglicht?
  3. Geeke:
    1 augustus 2017
    Hi San, altijd leuk zo'n grensovergang. Intrigerend om te zien wat voor dienstverleningsinsustrie dan op gang komt. Leuk om wat over Nicaragua te leren en veel plezier in Costa Rica!
  4. Geeke:
    1 augustus 2017
    .. oh ja, en pas een beetje op jezelf! (maar die had je vast al door ;-) liefs, Geeeke