1 augustus: Rincon de la Vieja

2 augustus 2017 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Julio (is samen met zijn vrouw eigenaar van de lodge en heeft daarnaast nog een finca met paarden) is mijn chauffeur van de dag en brengt mij met 4WD (iets anders lukt hier ook niet echt) naar het park Rincon de la Vieja. Onderweg stopt hij bij iedereen die we tegenkomen en maakt een praatje erg leuk :)

Het park heeft erg mooie natuur; vogels (oa toekan, colibrie, ook filmpje even met geluid kijken), vlinders, hagedissen, slang, soort knaagdier (die was te snel voor de foto), watervallen, thermaalbaden en natuurlijk libelles, mieren (heel veel verschillende soorten) en andere insecten zoals muggen (mijn favoriet ;-)).

Om 15.30 weer terug bij de Ranger post na 11,5 km en bijbehorende hoogtemeters. Erg moeite waard!

Vanochtend om 4 uur vertrokken richting Monteverde en om 7 uur sta ik bij een tank station waar ik over moet stappen op andere bus. Na 2 uur wachten maak ik een praatje met een 'muchacha' die in Monteverde woont, ze wacht ook op de bus. Als er een vriend van haar voorbij komt kan ze meerijden en se bieden mij een lift aan...erg fijn!!

1. Karin:
    2 augustus 2017
    Mooie avonturen San, ik kijk uit naar dat filmpje :-)
  2. Josephina:
    2 augustus 2017
    Hermosa,,esas mariposas morfo azul!
  3. Annette:
    4 augustus 2017
    zo Sannie, wat maak je mooie dingen mee! Toch ook wel erg mooi land Costa Rica....gaat om mn lijstje:-) Kijk uit naar je volgende update en voor nu blijf fijn genieten. x