5 - 8 november: Pucón

9 november 2017 - Pucón, Chili

Wederom een nachtbus, dit keer van Santiago naar Pucón.. Fijn om de grote stad weer te verlaten. Niet heel relaxed trouwens als de taxi chauffeur je 3x waarschuwt om op je spullen te letten op t busstation en dat de beveiliging kogelvrije vesten aan heeft 😳.

Aangekomen in Pucón om uit te vinden dat Pucón een heel relaxed dorp is, lijkt op een ski dorp en had zo ergens in Oostenrijk kunnen liggen..veel houten huisjes en je kijkt uit op besneeuwde vulkaan.

Naar Parque Nacional Huerquehue met t busje. Helaas niet heel mooi weer deze dag, dus mis veel van het uitzicht maar dat mag de pret niet drukken. 16k klauteren door modderpaden en uitgezakte sneeuw, best vermoeiend 😉 maar wel moeite waard.

Laatste dag ga ik naar de vulkaan Villarrica, de weersvoorspellingen zijn super (zeker na een paar weken regen hier). Omdat de skiliften dicht zijn lopen we ook het eerste gedeelte. We lopen over ijssneeuw, stijgen snel en we moeten al snel de ijzers onder. De tocht valt mij zwaarder dan gedacht en besluit halverwege uit te stappen... De gids zei ‘je moet t doen omdat je t leuk vindt’, nou..ik vond t niet meer leuk 🤣.
De hike van dag ervoor zal ook niet meegeholpen hebben en die slechte schoenen ook niet.. maar gelukkig ben ik al wel hoog genoeg om van een fantastisch uitzicht te kunnen genieten en op mijn billen naar beneden te glijden over de sneeuw. Te grappig; je krijgt een soort ‘luier’ aan van dikke stof en daarop glij je naar beneden, als je niet hard genoeg gaat kan je nog op zo’n plastic ding gaan zitten.

‘S Avonds drink ik een biertje met Jess & Andy die ik al een paar keer eerder heb ontmoet. Het wordt iets later dan verwacht 😉

Vandaag aangekomen in Puerto Montt waar ik op vrijdag vertrek met de ferry naar Puerto Natales. Een tocht van 4 dagen langs de fjorden van Chile.

1. Josephina:
    10 november 2017
    Dat mindere weer in het Nationaal Parc Huerquehue levert wel schitterende plaatjes op!
  2. Sannie's Journey:
    @Josephina, was ik ook erg tevreden over 😁! X
  3. Hanneke:
    Mooi! En inderdaag geen aangenomen werk 😉
  4. Herman:
    12 november 2017
    Waar is nou die luierfoto?