12 - 16 oktober: Sucre

15 oktober 2017 - Sucre, Bolivia

Sucre, het tegenovergestelde van La Paz.. Relaxed, vriendelijk, heerlijke temperatuur en wat minder hoog 😉. Een stad waar 50% student is. Een prima plek om een paar dagen te relaxen en weinig te doen.

Een walking tour om de stad te leren kennen. Ben de enige tijdens de tour wat normaal niet zo leuk is.. Nu ben ik op stap met 2 Boliviaanse meiden die mij de stad laten zien, erg leuk. We stoppen op de markt bij hun ‘caserita’ (marktvrouw) om fruit te proeven en te kopen. In Bolivia is het traditie dat je fruit koopt bij je vaste marktvrouw.. zij laat je proeven en geeft je een mooie prijs en in ruil daarvoor kom je terug. Ik heb nu dus ook mijn eigen ‘caserita’ 😁

Daarna naar de ‘chicheria’. Voor degenen die Zuid-Amerika nog niet kennen.. Chicha is een drankje dat je kan vergelijken met wijn maar gemaakt van graan..verder zelfde proces. Smaakt beetje apart, maar niet vies. De chicheria is een lokale bar in de schuur van een local waar (meestal) de ouderen zitten te drinken. Daar spelen we ook ‘frog’, een spel waarmee je dus weer moet drinken. Ze kunnen er iets van in Zuid-Amerika 😂.. Naar de kapper geweest voor € 4,80 en pedicure/manicure voor € 12,50. Dat zijn nog eens prijzen 😉.

Verder genieten van de stad en relaxen voordat ik via Potosi door ga naar Uyuni (de zoutvlakte) en dan naar Chili waar ik Margot in Santiago zal ontmoeten. Fijn vooruitzicht om weer een bekend gezicht te zien 😊!

1. Ingrid Cremers Henquet:
    16 oktober 2017
    Geniet maar van je geweldige reis
    Groetjes uit Eijsden
  2. Miriam Meijers-Feiter:
    18 oktober 2017
    Hallo Sandra,
    Wat een geweldige en ook spannende reis!
    Door je verhalen en prachtige foto's reizen we een beetje mee.
    Geniet ervan!
    Groetjes Bart en Miriam