15 - 20 december: Iguazú

20 december 2017 - Iguazú, Argentinië

Met het vliegtuig van Buenos Aires naar Iguazú met onderweg de nodige turbulentie...

20 november nog in Ushuaia bij ‘Fin del Mundo’ en nu -3,5 week later- in t noorden van Argentinië bij de grens van Brazilië en Paraguay (hemelsbreed bijna 3.500km, maps.me zegt 4.371 km 😅 met auto). Mooi om te realiseren & zien hoeveel je kan zien in zo’n korte tijd!!!

Iguazú heeft de grootste watervallen (ook wel cataratas genoemd) van Zuid-Amerika en ligt op de grens van Argentinië en Brazilië. Ongeveer 270-300 watervallen over een breedte van 2,7km en 82 meter hoog. De eerste dag ga ik naar de Braziliaanse kant (Jeej weer extra land/stempel ☺️) en de 2de dag naar de Argentijnse kant. Beide kanten zijn supermooi waarbij ik de Argentijnse kant iets spectaculairder vond ivm het uitzicht op ‘Garganta del diablo’ (devil’s throat), een halfronde waterval van 150 meter breed en 70 meter diep. Een enorm geweld aan water dat naar beneden stort!! (zet geluid ook even aan bij het filmpje)

Morgen richting Buenos Aires om daar kerst te vieren met Geeke en Eric. Nog maar 3 weken voordat ik weer in Nederland ben, back to reality 😁

Filmpjes volgen bij beter internet!

1. Herman:
    Erg indrukwekkend!!!
  2. Annette:
    21 december 2017
    Heel veel plezier met Eric en geeke!!!
  3. Karin:
    21 december 2017
    WoW San, weer prachtige foto's. Geniet nog enorm van de laatste 3 weken en veel plezier met de Family!!