22 & 23 juli: Léon

24 juli 2017 - Granada, Nicaragua

Léon is mooi & vriendelijk en de mensen zijn erg relaxed! Ook wel city of churches genoemd vanwege zijn vele kerken. In Léon gebruiken ze geen straatnamen. Het gaat in blokken.. 2 blokken rechtdoor, 1 naar links en dan nog 3 rechts. Ff wennen, maar wel effectief. De stad is niet heel groot maar wel een drukke stad qua verkeer, en met name ook geluid. In Guatemala maar ook hier staat vanaf de middag overal de muziek hard aan (maar dan ook hard!) of ik word gewoon oud  haha. Naast rondslenteren is mijn favoriete bezigheid in dit soort steden op een terrasje zitten (als dat hebben, anders bankje in het park) en genieten van het leven om je heen.

Vanuit Leon met de chickenbus naar Peñitas geweest, een strandje op 40 min afstand van Leon. Samen met minimaal 100 locals in de bus, buiten 35 graden (kan je de temperatuur in de bus voorstellen??), muziek hard aan en gaan. De bus stopt overal waar iemand op of af wil. Een hele belevenis voor 16 cordoba ($ 0,50). Ik ontmoet elke dag nieuwe mensen, meestal in de bus (of als je op een bus staat te wachten) of in hostels.

Vandaag naar Granada en dan eerst wat huishoudelijke zaken regelen zoals geld, wassen en boodschappen!

1. Annette:
    25 juli 2017
    nice pics en ziet eruit alsof het weer al wat beter is....blijf lekker genieten Sannie!! x
  2. Herman:
    25 juli 2017
    Gewoon hard San, niks oud.... :-)
  3. Karin:
    26 juli 2017
    Gezellig zo’n ervaring in de chickenbus, zal niet de laatste keer zijn :-) straks wordt je ook bijna een van de locals! Mooie foto trouwens met de duiven