26 - 30 november: Esquel & El Bolson

30 november 2017 - Bariloche, Argentinië

Met de bus richting Esquel..uurtje of 20 in de bus. De bus gaat over de bekende Patagonia RN40. Oneindig uitzicht op de steppe, enorme wind, meren en veel dieren (oa schapen maar ook flamingo’s, veel soorten vogels en konijnen), gelukkig tegenwoordig bijna volledig bestraat.. Met wat slapen, een aantal series (Netflix 😉) en muziek vermaak ik mij prima 😉

In Esquel is het echt lente, heerlijke temperatuur..wel fijn na die maanden kou! Een rustig dorp/stadje waar weinig te doen is en ook weinig toeristen zijn. Maak een wandeling richting Laguna la Zeta om daar te lunchen aan het meer. 16k op de teller en helemaal niemand tegenkomen.

El Bolson is een stuk drukker qua toeristen, heeft een leuk centrum met een grote markt op het pleintje waar ‘hippies’ spulletjes verkopen. Heerlijk om te slenteren. Wil richting Rio Azul wandelen maar dat wordt mij door hostel en tourist Office afgeraden.. als ik met de taxi heen ga zie ik ook waarom; illegale woonwijk met veel criminaliteit. Rio Azul is (zoals de naam 😉) een blauwe rivier die langs het stadje stroomt met veel bloemen en ruikt dan ook echt naar lente en is een heerlijke plaats voor een kleine picknick.

Net aangekomen in Bariloche, het merengebied van Argentinië. Laatste stop aan deze kant van Argentinië voordat ik richting de kust ga.