26 dec - 1 jan: Salta region

1 januari 2018 - Salta, Argentinië

We landen op Salta, halen de huurauto op en naar Cafayate..

Cafayate een streek waar ze witte en rode wijn maken en die bekend staat om zijn wijnen van extreme hoogtes. Een fietstocht naar de watervallen (alleen maar klimmen..heel fijn met die 2 fietsers😳) met aansluitend een hike (of liever flinke klautertocht) naar de waterval.. Op de terugweg haalt Eric nog een nat pak voordat we met de fiets naar beneden mogen. ‘S Avonds diner bij Bad Brothers wine-experience, een echte aanrader!

Met de auto richting Cachi
Een tocht van 146km waar we uur of 7 over doen met gemiddeld 25k per uur over een zandweg met kuilen en hobbels. Lijkt op het wilde westen met uitgestorven dorpjes, bergen, rotspartijen en cactussen.. erg mooi! Slapen 2 nachten in een fantastisch hotel en genieten van een heerlijk dagje rust.

Verder richting Salta, hoofdstad van de gelijknamige regio. 31ste alles dicht dus op de dag van aankomst nog naar het museum waar 3 mummies te zien zijn. Deze kinderen zijn geofferd in de Incatijd en begraven op de hoogste vulkaan (6700 mtr) en volledig bevroren en intact gevonden. Erg bijzonder! Zeker omdat ik de afgelopen maanden natuurlijk erg veel heb gezien van de Inca’s. Op cerro San Bernardo genieten we van het uitzicht op de stad..

s Avonds is het oudejaarsavond en als we om 20.30 uur aankomen is alles nog volledig leeg.. komt iets later op gang hier 😉. Uiteindelijk belanden we in een kleurrijk restaurant waar het eten dramatisch slecht is, de optredens leuk waarbij alle Argentijnen meezingen en de oma’s op tafel kloppen en de Malbec & Torrontes prima smaken. Daarna nog een drankje elders en Eric moet natuurlijk nog een dansje doen 🕺💃🏻😁. Een mooie avond om een fantastisch jaar af te sluiten!!

Dag erna brakjes in t vliegtuig 🤪 om weer terug naar Buenos Aires te gaan. Morgen komt ook Karin aan, zin in!!
Laatste weekje breekt aan....

1. Annette:
    2 januari 2018
    Happy New year sannie!!!! En geniet to the max van de laatste week☺️☺️
  2. Miriam Meijers-Feiter:
    2 januari 2018
    Hallo jullie
    De allerbeste wensen voor 2018 voor jullie allemaal!!
    Geniet samen nog van de laatste week op dit prachtige continent en alvast een goede thuisreis!
    Groetjes Bart en Miriam