28 - 30 oktober: La Serena

1 november 2017 - La Serena, Chili

Met de nachtbus naar La Serena, komen we om 5.30 uur al aan... Oeff. Gelukkig kunnen we bij de hostel die we hebben geboekt nog even op de bank slapen en is onze kamer al vroeg klaar, erg relaxed.

De eerste dag even uitzoeken welke tours we hier gaan doen en besluiten een tour te doen naar Isla Damas en de Observatory (sterren kijken), naar Valle Elqui gaan we zelf met de bus.

Naar Reserva Nacional Pingüino Humboldt met de bus.. Op de boot stevige wind en goede golven. We zien pinguïns, zeeleeuwen, vogels bij de eilanden en onderweg zwemt een groepje dolfijnen mee 😍. ‘s Avonds bij terugkomst gelijk door naar de andere tour..sterren kijken. Veel informatie, veel sterren, de Melkweg en een fantastische blik op de maan. Moeite waard!

Laatste dag met de bus naar Valle Elqui, daar waar Pisco wordt geproduceerd. We krijgen uitleg bij ABA pisquera en nemen zelf ook nog een flesje mee 😉. Aansluitend een relaxte lunch met glaasje Pisco sour. Morgen weer door, nu naar Colchagua.. het wijngebied van Chili dat bekend staat om zijn rode wijn

1. Annette:
    2 november 2017
    Hola chicas, leuk om alle verhalen even bij te lezen! wij ook weer terug van 3 weken heerlijk en mooi zuid-afrika! Geniet ervan met zn 2-en! x