28 - 31 juli: Ometepe

30 juli 2017 - Ometepe, Nicaragua

Op naar Ometepe, een eiland van 276km2 in Lago Nicaragua welke wordt gevormd door twee vulkanen. De twee vulkanen zijn verbonden door een dunne, platte landengte, ontstaan door lavastromen, en vormen zo ’s werelds grootste eiland in een zoetwatermeer. Erg mooi!! Het eiland is heel basic, en elk dorp heeft gemiddeld 1 goede hoofdstraat. De rest van de straten zijn minder goed geprepareerd en er is geen verlichting in de avond.

Dag 1 met de chickenbus richting Charco Verde, een natuurpark met een vlindertuin. Vanuit daar wilde ik naar Santo Domingo omdat ik moest pinnen (in Altagracia kan je alleen met VISA geld halen) dus ik mooie wandeling gemaakt en lekker daar geluncht na 10k. Toen ik de bus terug wilde bleek dat deze pas over 3 uur zou gaan. Maar weer gaan wandelen dus en na 19k (Oeff, wel goede beweging ;-)) was ik weer in Altagracia.

Dag 2 heerlijk met een scooter over het eiland gecrost. O.a gestopt bij Ojo de agua, zwembad vanuit de natuur. Hier ook tostones geluncht, een locale specialiteit.

Dag 3 vertrek ik alvast naar Moyogalpa zodat ik maandagochtend vroeg de Ferry kan pakken om door te reizen naar Costa Rica. Schijnbaar rijden er geen bussen op zondag, niet echt over nagedacht ;-) Gelukkig was de zoon des huizes zo aardig mij naar Moyogalpa te brengen. Achter op de motor, backpack op de rug en gaan. Onderweg nog politie tegengekomen en aangezien de zoon geen helm op had overgestapt op een tuktuk en zo na 45 min aangekomen in Moyogalpa. Vandaag is dus ook veel dicht hier, dus heerlijk toegeven aan niks doen. 'La pura vida' zoals ze hier wel zeggen, een hangmat & een boek!

Nicaragua is echt de moeite waard, de natuur is mooi en de mensen zijn super behulpzaam en lief. Op naar Costa Rica maar eerst nog even een nep ticket maken zodat ik een bewijs heb dat ik ook weer vertrek ;-)

Heb besloten 1x per locatie verslagje te maken ipv elke dag. Als je eerder update wilt dan ff appen!

Aanrader boek: De lange dagen van Castellamare

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gert:
    30 juli 2017
    Tja, als je nu Strava had geactiveerd had ik je een kudo kunnen geven. Daarom nu maar op deze manier
  2. Josephina:
    30 juli 2017
    Weer een mooi reisverslag en mooie foto's. Ik kijk uit naar je verhaal en foto's van Costa Rica. Een hele mooie tijd daar, X
  3. Sannie's Journey:
    31 juli 2017
    @Gert, was ook niet helemaal de bedoeling hahaha. Ook de 41 verdiepingen gezien
  4. Detty:
    31 juli 2017
    Leuk weer San, dank voor je updates! Overigens groot gelijk dat je per locatie gaat doen. :-). Je boek-tip heb ik gereserveerd bij de bieb :-). Doeiiiiiii!
  5. Herman:
    2 augustus 2017
    Erg leuk San! je verveelt je niet zo te lezen. Knap geplanned... Na ja, had niet anders verwacht natuurlijk ;-) x
  6. Ingrid Cremers Henquet:
    12 augustus 2017
    Wat een spannende reis. Veel plezier nog