10 - 12 juli: Nog in Antigua...

12 juli 2017 - Antigua, Guatemala

Nog steeds in Antigua.. Antigua is een mooi en leuk dorp maar ook niet heel groot, dus na 2,5 week voelt het ook goed om bijna door te gaan. Vrijdag pak ik de nachtbus naar Flores, vanwaar ik een tocht naar Tikal kan maken. Erg benieuwd!

Met nog 2 dagen les te gaan heb ik al veel geleerd. Ondertussen kan ik mij al goed verstaanbaar maken dus dat zal onderweg zeker helpen. Ik heb elke dag (naast 4 uur les) een afspraak van 1 uur (noemen ze een tandem) met een local waarbij ik die persoon help met Engels en zij mij met Spaans, werkt heel goed. 's Middags meestal wat huiswerk maken in het park (plaza major) waarbij het heerlijk is om de locals te volgen.

Het eten in Guatemala is over het algemeen erg veel van hetzelfde. Met name rijst/pasta met iets van kip, meestal doorgekookt en altijd verse tacos erbij. Groente & fruit is niet iets dat ze veel eten helaas. Op donderdag gaan de familias naar een grote versmarkt hier in de buurt waar ze groente/fruit kopen en daar moeten ze het een hele week mee doen. De kip smaakt overigens altijd prima. Kip in de omelet bij het ontbijt, kip bij de lunch en -ja- ook bij diner ;-). De bief lijkt meer op een stukje leer en is hier dus niet echt aan te raden. Dat hebben ze vast beter in Chile / Argentina ;-)

1. Josephina:
    13 juli 2017
    Zeer kleurrijke dames in Guatamala!
  2. Brigitte:
    13 juli 2017
    Super leuk om zo mee te krijgen wat je beleefd! Kip kan inderdaad gewoon altijd!
  3. Herman:
    13 juli 2017
    T meest veelzijdige stukje vlees...
  4. Annette:
    13 juli 2017
    goed man San dat Spaans!! leuk vrijdag je eerste nachtbus avontuur:-(((
  5. Hanneke:
    Op naar het volgende avontuur! Wij op naar Frankrijk. Ook leuk
  6. Karin:
    14 juli 2017
    Op naar het volgende avontuur! En een stuk goed gebraden vlees :-)