9 januari: Laatste blog

9 januari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

De afgelopen 6,5 mnd heb ik de kans gehad om te reizen door 11 landen in Midden- & Zuid-Amerika. Ik heb gereisd met shuttle, taxi, fiets, tuktuk, gedeelde taxi/collectivo, chickenbus, gewone bus, boot, motor, zeilboot, auto, lift, vliegtuig (9 vluchten), trein en ferry... In totaal toch zo’n 300 uur in de bus gezeten oefff 😳

Omdat iedereen vraagt wat het mooiste / leukste / meest bijzondere is, onderstaand een paar highlights:

Guatemala: verrast om zijn diversiteit, mooi inclusief haar cultuur en natuur. Tikal!

Nicaragua: authentiek, natuurlijke vriendelijkheid van mensen om toeristen ECHT te willen helpen. Granada!

Costa Rica (Costa Gringo 🤣): hele mooie natuur, (te) veel toerisme en duur. Doet westers aan..

Panama: Relaxed, mooie natuur, lieve mensen, moderne steden. Zeilen via San Blas naar Cartagena!!

Colombia: Bijzonder, mooie natuur, lieve mensen en hele gave steden zoals Cartagena en Medellín.

Peru: Cultuur en -wow- wat een mooie natuur met zijn bergen en hoogtes. Cusco!

Bolivia: Basic, puur en nog in ontwikkeling maar veel cultuur en ook natuur is prachtig. Uyuni!

Chili: Groot, westers, puur, divers. Bijzonder mooi met Atacama en ook Patagonia is bijzonder mooi!!

Argentinië: Groot, westers. Hele mooie natuur met Patagonia, Iguazu en merengebied. Buenos Aires, hele coole stad!!

Uruguay: Redelijk westers, klein, eigenlijk te weinig gezien...

Een hele bijzondere reis & ervaring waar ik trots op ben en met plezier naar terug kan kijken!

Ik kijk ernaar uit weer naar huis te gaan en alle vrienden en familie weer te zien. Tot snel 😘

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Detty:
    9 januari 2018
    Jeetje Sandra, wat cool dat je dat allemaal gedaan hebt. Wat een afstanden heb je afgelegd zeg!
    Maar wrs was toch het allermooiste om dit zo helemaal zelf te doen, je eigen ding, wow daar mag je idd trots op zijn! Dit neemt niemand je meer af.
    Goede terugreis en welcome back!
    Detty
  2. Jeroen:
    10 januari 2018
    Geweldige dat je deze reis hebt gemaakt. Save travels. Hg, Jeroen
  3. Jose en Nico:
    10 januari 2018
    Wat een fantastische reis! We hebben genoten van je verhalen. Een goede terugreis naar Nederland. Groetjes, José en Nico,