20 - 23 september: Huacachina

23 september 2017 - Huacachina, Peru

Huacachina, een oasedorpje in de duinen van het droge zuidwesten van Peru. Overdag een heerlijke zon, veel wind en ‘s avonds heel koud. Een prima locatie om de buurt te ontdekken en ook een paar dagen te relaxen!!

Islas Ballestas, ook wel Peruaanse Galápagos of de Galápagos van de armen genoemd vanwege de vele maritieme zoogdieren en vogels. Zeeleeuwen, pinguïns en heel veel soorten vogels. De tocht erheen vertrekt vanuit Paracas (zo noemen ze trouwens ook de enorme harde wind die hier waait!) en is op de heenweg prima te doen. Enorm mooi uitzicht op de eilanden maar ook snel weer terug omdat de wind anders te pittig wordt voor de terugweg. En de wind was ook pittig en heel koud ;-)

Daarna door naar Reserva Nacional de Paracas. Over een weg gemaakt van zout rijden we door het reservaat en stoppen op meerdere plaatsen om van het mooie uitzicht te genieten van de verschillende baaien en van een van de droogste woestijnen ter wereld.

Huacachina is beroemd om de sandbuggy tours en het sand-boarden dat je hier kan doen. Mocht je ooit de kans hebben, zeker doen ;-) (zie filmpjes)

Ik ben 4 nachten hier geweest waarbij ik de laatste 2 nachten genoten heb van een korte vakantie in een heerlijk hotel met zwembad (met dank aan het afscheidscadeau van PS!). Even weer opladen/bijtanken en van de rust gebruik maken om mij goed in te lezen op de route in Peru en alles dat met hikes, hoogteziekte etc te maken heeft.

Vanavond met de nachtbus naar Arequipa, de hoogte in!