19 & 20 augustus: Santa Catalina & Coiba

21 augustus 2017 - Panama City, Panama

We komen om een uur of 12 aan in Santa Catalina. Het dorp ligt aan de Pacific en is een 'laid back' surf dorp vanuit waar je tours kan doen naar Coiba. Tot 15 jaar geleden was Coiba (bestaat uit Isla Coiba en 38 andere eilanden) een zwaarbewaakte gevangenis. In 2005 zijn de eilanden, het visbestand en de koraalriffen opgenomen in de lijst van Unesco werelderfgoed.

Ik ben samen gereisd met Valentine en Driss (Franse studenten) die toevallig ook weer in dezelfde hostel zitten. Nahh ja hostel....tenten/cabines buiten. Hahaha had ik toch niet helemaal door toen ik boekte ;-). Bij aankomst is er geen elektriciteit en water in het dorp en niemand weet hoe lang (don't know..possible today..possible tomorrow) en start een enorme storm/tropische bui. Deze duurt nog de hele nacht; fijne combi dus..een tent, geen elektra en regen (blij dat ik dat hoofdlampje nog heb gekocht José ;-)). Gelukkig gaat 's nachts de elektriciteit weer aan dus een bakje koffie voor de tour is mogelijk ;-)

De tour is met duikers en snorkelaars.. we stoppen 3 keer ongeveer een uur om te snorkelen bij verschillende eilanden (afh van de stroming) en zien schildpadden, haaien en heeeel veel mooie vissen in alle kleuren van de regenboog. Alsof je in een aquarium zwemt :) Onderweg in de boot komen we nog dolfijnen tegen en walvissen (moeder en baby) WOW, wat enorm mooi & wat indrukwekkend!!! (kort filmpje, was helaas te laat)

Vandaag naar Panama city gereisd, een moderne stad met veel geschiedenis die ik de komende dagen ga ontdekken. Vrijdag vertrek ik met de zeilboot naar Colombia in 3 dagen San Blas eilanden en 2 dagen open zee.

1. Geeke:
    22 augustus 2017
    Moet ik Eric en zijn mannen even langsturen in Coiba? Annette had dus niets te veel beloofd, goede tip!
  2. Josephina:
    22 augustus 2017
    Dit is pas echt avonturen, San. Zo'n stortbui in een tent incl. overstroming hebben wij in Costa Rica meegemaakt. Lfs.
  3. Sannie's Journey:
    22 augustus 2017
    @geeke, ze kunnen inderdaad nog wel wat hulp gebruiken qua elektra Haha ;-)
  4. Annette:
    22 augustus 2017
    oh te gek dat je ze gezien hebt!!!! Zo grappig om die foto's te zien...sweet memories:-) en die krokodil ligt ook nog op tzelfde plekkie hahaha. Ben erg benieuwd naar je zeilervaring; ga zo op mn eigen blog nog eens terug lezen wat ik toen allemaal mee maakte! Geniet wijfie! xx
  5. Herman:
    23 augustus 2017
    Speachless San, wat een avontuur. En mooie foto's! Had in me broek gesch. met die storm ....