17 & 18 augustus: Boquete

18 augustus 2017 - Boquete, Panama

Panama is een land met erg mooie natuur en doet heel relaxed aan! Het heeft veel slechte wegen (kuilen) maar ook een aantal hele goede snelwegen. Je merkt duidelijk dat het meer ontwikkelt is dan Guatemala en Nicaragua en dus ook meer geld heeft. De steden waar we doorheen rijden zijn redelijk modern qua gebouwen & stijl en altijd erg druk met verkeer.

Boquete is een klein dorp dat vooral bekend staat om zijn mistwoud (cloudforest) en vulkaan Baru. In Boquete draait alles om de natuur en in het dorp zelf is dan ook weinig te doen.

Op de 1ste dag 's middags samen met 2 Franse studenten uit mijn hostel een hike gedaan naar de '3 lost waterfalls'. Super mooi en echt de moeite waard! Op TripAdvisor stond deze omschreven als een hike voor families, maar daar wil je niet lopen met kleine kids!! Steil, rotsen, flink klimmen, en heel veel regen en modder dus glibberen. Op de terugweg een paar keer flink onderuit gegaan :( Na de tocht een welverdiend biertje gedronken bij de locale bierbrouwerij en kaartje gelegd met clubje Fransen. Weer nieuw spel geleerd, 'seven'?!

Dag 2 vroeg eruit (met flinke spierpijn!!)! Heb om 7 uur pick-up door Feliciano.. een gids die ik online had gevonden en heb geappt of hij een hike kon doen. Dat kon!
Hij brengt ons (mij en een NL familie) naar een stukje jungle waar geen tours komen, erg gaaf! Af en toe de machete nodig om te zorgen voor vrije doorgang maar een hele mooie tour met super natuur en uitzicht. Feliciano is 62, doet al heel veel jaren tours en kent de jungle op zijn duimpje. Hij is trouwens ook de gids die het eea opgezet heeft voor de zoektocht naar die 2 NL'se meisjes die hier een paar jaar geleden vermist waren...erg triest :(

Morgen naar Santa Catalina vanwaar ik een tour wil doen richting Coiba! Schildpadden, dolfijnen, walvissen en mantra's.... :)

1. Herman:
    19 augustus 2017
    Fantastisch San! Echt mooi. Je kan hierna volgens mij wel een bedrijfje in reisplanning & advies opzetten haha
  2. Karin Siderius:
    20 augustus 2017
    Klinkt allemaal erg goed San! Wij vandaag rondje Vinkeveense plassen gedaan. Ook groen en mooi maar weer heel anders:-)