21 - 24 augustus: Panama city / La Cuidad

24 augustus 2017 - Panama City, Panama

WoW weer even terug naar reality in de moderne stad!

Ik verblijf zelf in Casco Viejo. Dat is tegenwoordig het 'oude' Panama en hip maar tot 2008 werd ervoor gewaarschuwd als zijnde crimineel. Het is een erg mooi en vriendelijk stuk met politie op elke straathoek. Die staan er omdat de president in dit stukje stad werkt ;-) Oude gebouwen waarvan 1/3 gerenoveerd, 1/3 in de steigers en 1/3 leeg en vervallen is.. duidelijk nog in opkomst. Terrassen, barretjes en 's avonds roof tops met geniaal uitzicht over de rest van de stad.

Heb de oude stad ontdekt (incl historisch museum), Panama kanaal waarbij er gelukkig net een schip door de sluis ging..goede timing :) en gewandeld naar de nieuwe stad waarbij het uitzicht super is en je langs vismarkten kom etct. Zeer goed verzorgd, netjes en iedereen is super aardig!

Vertrek morgen met de zeilboot naar Colombia en verwacht daar na 5 dagen aan te komen. 3 dagen San Blas eilanden en 2 dagen volle zee.. daar moest natuurlijk ook eea voor geregeld worden. Elke dag pinnen (de reis cash betalen en heb natuurlijk dag limiet), wasjes, apotheek voor zeeziek pillen (ben nooit ziek maar kreeg dit advies dus beter safe than sorry), inkopen (snacks en een drankje ;-)) en tas herpakken in zakken en kleine tassen.. Regelarij dus!

Helaas is mijn MacBook gecrasht dus bezoekje Apple store (super vriendelijk trouwens!!) dus maar pakketje gemaakt om naar NL te versturen voor veel te veel geld. Ff doorrekenen scheelt dat dus 4kg per dag meeslepen a € 1 per dag voor 4 maanden...als je zo denkt valt t mee haha LOL

Had mijzelf 2 dagen lekker hotelletje cadeau gedaan, heerlijk ff goed bed en badkamer :) maar daarna weer in de hostel. Ook prima trouwens!!

Heb ik al verteld over mijn huisdieren??? Heb er verschillende en in elke stad en elke hostel weer andere... Torren van 2-3 cm, kakkerlakken klein ook groot, salamanders (en gelijk soortige), muizen en dan natuurlijk nog wat andere insecten en sommige waarvan je het maar beter niet kan weten. In Nicaragua wel geleerd dat het slim is je tas altijd dicht te doen ;-).

Op naar een nieuw continent, Zuid-Amerika!

1. Karin:
    25 augustus 2017
    Veel plezier met je zeiltocht San, ben benieuwd welke huisdieren je aan boord tegenkomt!
  2. Detty:
    25 augustus 2017
    Cool weer hoor, ben ook heel benieuwd naar de zeiltocht!
    Groetjes vanaf Terschelling (ook leuk ;-))!!!
  3. B. Siderius:
    28 augustus 2017
    Sluizen komen bekend voor, in feb. 2010 door kanaal gevaren. Mooie verhalen en foto's overigens. Ik ga nu wat vaker lezen. PS. auto maakt het goed.
  4. Hanneke:
    28 augustus 2017
    Leuk weer! Huisdieren wat minder . Veel plezier in Colombia. Ga je ook naar Cartagena?
  5. Sannie's Journey:
    @Broer, datis fijn..bedankt!!
  6. Sannie's Journey:
    31 augustus 2017
    @Hanneke, zeker! Nu op weg naar Cartagena vanaf de boot..
  7. Brigitte:
    31 augustus 2017
    Nog steeds leuk om te lezen wat je allemaal beleefd San. Hopelijk heb je een heel relaxte zeiltocht. Have fun.