15 - 16 november: Punta Arenas

19 november 2017 - Punta Arenas, Chili

Op weg naar Ushuaia stop ik in Punta Arenas, de meest zuidelijke stad van Chili. Korte tussenstop op weg naar de meest zuidelijke stad..

Ga een dagje naar Isla Magdalena. Een eiland nabij Punta Arenas waar jaarlijks (tussen okt - mar) 60.000 pinguïns verblijven. Erg bijzonder om zoveel pinguïns in het echt te zien (filmpje). Op de terugweg zwemmen walvissen een tijdje met ons nee. Wat een machtige beesten 😍!! (Filmpje)

Met de bus naar Ushuaia.. Vertrek om 8.30 uur  incl half uurtje ferry en 1,5 uur wachten in Rio Grande kom ik om 22.00 uur aan.  Nou...die ferry..oeff zo’n hoge golven en wind dat de golven min 4 meter hoog tegen de ramen slaan 😳. Zie de een na de ander frisse lucht op zoeken 🤢 (filmpje)

Grensovergang vanuit Chili is een extreem desolate plek in the middle of nowhere. Als ik naar binnen ga voor de exit-stempel schijnt de zon, als ik naar buiten kom sneeuwt het.. hoe bizar!! Echt 4 seizoenen in 1 dag. Richting Ushuaia begint het steeds harder te sneeuwen en is het gedeeltelijk wit. It’s beginning look a lot like Christmas 😁

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl