12 - 13 september: Salento

14 september 2017 - Salento, Colombia

Met de bus van Medellín naar Salento. 250km waar je bijna 7 uur over doet!! Ook moeilijk voor te stellen dat de chauffeur dan echt heel hard rijdt... Bijna 250km lang S-bochten door de bergen waarbij er gewoon vol gas ingehaald wordt ;-)

Zit in hostel La Serrana (op 1980 meter hoogte, vlakbij Salento) een soort haciënda waar ze ook voor een 'family style' dinner zorgen voor COP 17.000 (€ 4,95). Erg goed eten en gezellig! Leer je gelijk mensen kennen om hike mee te doen.. Salento heeft een heerlijk klimaat, overdag een graadje of 20-22 (afh van regen / bewolking) en 's avonds koelt het flink af naar graad of 16-17. Ook ff wennen dat ik een dorm heb geboekt, komen mijn oordoppen toch nog van pas. Vond t niet echt een succes trouwens..dus als t niet nodig is..

Eerste dag heerlijk relaxen in de ochtend, in de middag een rondleiding bij coffee plantage. Zit tenslotte in de koffie regio en Colombia is koffie producent nr 3 in de wereld. Een hike gedaan naar Cocora Valley met 3 andere meiden uit de hostel. Cocora Valley staat bekend om zijn hoge palmbomen, de waspalm (ook nationale boom van Colombia) kan tot 60 meter worden. Wederom verbaasd Colombia mij met de schoonheid van de natuur. Echt heeel mooi!!

Nu in Bogota, een kort bezoek voordat ik naar Peru doorreis. Beetje te groot voor mij, maar als ik er toch moet zijn even een bliksem bezoek.