12 - 13 september: Salento

14 september 2017 - Salento, Colombia

Met de bus van Medellín naar Salento. 250km waar je bijna 7 uur over doet!! Ook moeilijk voor te stellen dat de chauffeur dan echt heel hard rijdt... Bijna 250km lang S-bochten door de bergen waarbij er gewoon vol gas ingehaald wordt ;-)

Zit in hostel La Serrana (op 1980 meter hoogte, vlakbij Salento) een soort haciënda waar ze ook voor een 'family style' dinner zorgen voor COP 17.000 (€ 4,95). Erg goed eten en gezellig! Leer je gelijk mensen kennen om hike mee te doen.. Salento heeft een heerlijk klimaat, overdag een graadje of 20-22 (afh van regen / bewolking) en 's avonds koelt het flink af naar graad of 16-17. Ook ff wennen dat ik een dorm heb geboekt, komen mijn oordoppen toch nog van pas. Vond t niet echt een succes trouwens..dus als t niet nodig is..

Eerste dag heerlijk relaxen in de ochtend, in de middag een rondleiding bij coffee plantage. Zit tenslotte in de koffie regio en Colombia is koffie producent nr 3 in de wereld. Een hike gedaan naar Cocora Valley met 3 andere meiden uit de hostel. Cocora Valley staat bekend om zijn hoge palmbomen, de waspalm (ook nationale boom van Colombia) kan tot 60 meter worden. Wederom verbaasd Colombia mij met de schoonheid van de natuur. Echt heeel mooi!!

Nu in Bogota, een kort bezoek voordat ik naar Peru doorreis. Beetje te groot voor mij, maar als ik er toch moet zijn even een bliksem bezoek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Herman:
    14 september 2017
    Colombia rules volgens mij :-) Klinkt erg mooi allemaal. #bucketlist :-)
    Waar ga je als eerste heen in Peru?
  2. Sannie's Journey:
    14 september 2017
    @Herman, vlieg zaterdag naar Lima.. Daarna wlijk door naar Pisco en Huacachina. Dan verder naar het zuiden en weer omhoog richting Cuzco.
  3. Sannie's Journey:
  4. Geeke:
    15 september 2017
    Colombia, ik denk dat ik die maar eens aan m'n to-do lijst ga toevoegen ...
  5. Annette:
    15 september 2017
    ai na het lezen van deze verhalen heb ik toch zin om weer daar te zijn...
  6. Hanneke:
    16 september 2017
    Klinkt super allemaal San! Toen ik daar was was het nogal gevaarlijk. Moet zeggen dat ik Bogota ook niet zo bijzonder vond. Candelaria was wel leuk. Op naar meer mooie verhalen in Peru.