2 - 4 augustus: Monteverde

4 augustus 2017 - Monteverde, Costa Rica

Wow even wennen... Lekker toeristisch hier met een hoop ronselaars voor tourtjes, restaurants etc.. Wel hele relaxte sfeer maar ook heel westers! De frissere temperatuur is ook wel weer even fijn ;-)

En..ook even wennen dat Costa Rica zo duur is. Ben de afgelopen weken gewend om 30-50$ per dag uit te geven (incl hotel, f&b, tours en vervoer) maar dat gaat hier niet lukken. Heb mij er maar bij neergelegd en een lekker glas Sauvignon besteld..en dat smaakt prima na 5 weken geen wijn hahaha. Wel locale biertjes gedronken trouwens, meestal ook prima en die waren in Guatemala of Nica 1$. Hier 3-5$ ter vergelijking ;-)

De bergen hier zijn erg mooi en vanuit mijn hostel heb ik daar een super uitzicht op. Op de 1ste dag heb ik een canopy tour gedaan (16 ziplines waarvan de langste 1km was). Super om te doen en heel mooi uitzicht! De actiefoto's volgen nog.. Daarna wandeling over de hangbruggen met als extra cadeautje een familie 'howling monkeys' die rustig over de brug kropen, echt super!! Vandaag een tour met gids in het cloudforest van Santa Elena.. en ja, het bos ligt dus echt (bijna) altijd in de wolken waardoor het een continue temperatuur heeft en dus optimaal klimaat voor de natuur en dieren hier. Hier heel veel mooie vogels gespot, torren, tarantula, luiaard, wandelende takken etc.

Morgen weer een reisdag.. op naar Manuel Antonio aan de Pacifische kust. Witte stranden, regenwoud en tropische dieren!

1. Monique:
    5 augustus 2017
    Wow San, wat een mooie beelden, natuur en avonturen. Geniet er van xx
  2. Annette:
    5 augustus 2017
    een canopy tour....stoer man!
  3. Rianne:
    5 augustus 2017
    San, heerlijk om je verhalen te lezen en prachtige plaatjes te zien Je impressies van tikal en livingston herken ik helemaal, geniet ervan!
  4. Hanneke:
    5 augustus 2017
    Mooie plaatjes weer San! Geen tijd om je te vervelen met aldat moois! Reis ze weer morgen. Lfs
  5. Brigitte:
    6 augustus 2017
    Wat maak je toch een gave reis!! Goede reis morgen, of is het stiekem vandaag? Xx