1 - 3 november: Colchagua

4 november 2017 - Colchagua, Chili

We reizen met de bus naar Santiago waar we onze huurauto op kunnen halen.. Nog wel een kleine uitdaging aangezien we ons iets hebben laten wijsmaken en dus zijn afgezet 😳. Ook dat hoort bij reizen en gelukkig was de schade beperkt tot CLP 20.000 😂😉 en waren we een uurtje later alsnog onderweg.

Met de huurauto de Carretera Panamericana (Ruta 5) op richting Sur met als bestemming Valle de Colchagua. Colchagua is het wijngebied in Chili dat met name bekend staat om de rode wijn. We slapen bij wijnhuis La Quadra (adresje via oud collega, bedankt Do!!). Het is een landgoed met daarop de woning van José Miguel, de wijngaarden en een 19de eeuws wijnhuis dat opgeknapt wordt om uiteindelijk te verbouwen tot hotel.. van de 2 kamers die klaar zijn mogen wij kosteloos in één van deze mooie ruime kamers slapen. Bij aankomst worden we uitgenodigd door José Miguel voor een Halloween feestje met een aantal vrienden (hij heeft altijd reizigers in huis via workaway, slapen & eten in ruil voor 5-6 uur werk per dag op de winery). Erg gezellig en na veel wijntjes, een kampvuur en een dansje in de tuin belanden we om 3.30 uur in ons bed. Veel wijn produceert José Miguel nog niet, een fles of 2.000 die waarschijnlijk allemaal voor eigen gebruik zijn 😂

Dag erna ontbijt op de boerderij, een tour richting Santa Cruz (heel saai museum) en rondleiding & tasting bij Viu Manent (één van de betere huizen) die erg geslaagd was. ‘s Avonds weer diner bij La Quadra maar op tijd in bed. Dag erna vertrekken we naar een ander hotel en trakteren we onszelf op een geniale lunch bij Montes met een fantastisch uitzicht op de wijngaarden en bergen. Laatste dag rijden we in de loop van de middag weer naar Santiago waar we nog een laatste avondje gezellig borrelen & eten. De afgelopen 1,5 week waren super gezellig!

Het is weer tijd om verder richting het zuiden te trekken.. Vanavond reis ik met de nachtbus naar Pucón om richting Patagonië te reizen.